Vendégcsalogató közösségi média hirdetések kozmetikusoknak
A Facebook hirdetéskezelője számtalan lehetőséget biztosít arra, hogy könnyen és költséghatékonyan szerezhess új vendégeket. Ehhez azonban tudnod kell, hogyan lehet a legsikeresebb hirdetéseket összetenni, hiszen ha rosszul állítasz be valamit, akkor csak feleslegesen fogod költeni a pénzedet.
Ebben a cikkben mutatunk néhány nagyon jól működő hirdetés típust, és megtanítjuk Neked, hogyan tudod automatizálni az új vendégek megszerzésének folyamatát.
Most kifejezetten kozmetikai példákat hoztunk, de könnyedén át tudod alakítani ezeket akkor is, ha más szakmában dolgozol.
Facebook hirdetés alapok
1. A hirdetés kép/videó mérete és minősége
Az első és legfontosabb, hogy ezek rendben legyenek! A Facebook különböző hirdetés típusaihoz, más-más kép méreteket és arányokat érdemes használni annak érdekében, hogy minden felületen (mobilon, weben, tableten) jól olvasható és látható legyen.
2. Szöveg a képen
Maximum 20% szöveg engedélyezett a képen. A Facebook nem fogja letiltani a hirdetésedet, ha több szöveg van rajta a megengedettnél, viszont lényegesen rontja a hirdetésed hatékonyságát. Persze ezt ki lehet kerülni úgy, hogy nem írsz semmit a képre, de szeretném javasolni, hogy minimális szöveg mindig legyen rajta.
Az embereket először a kép fogja meg, és az arra írt szöveg.
A szöveg legyen rövid, tömör és azonnal derüljön ki, hogy miről is szól a hirdetés.
Néha elég három szó is, például: Sminktetoválás akció októberben!
3. A tökéletes hirdetésszövegek jellemzői
-
A hirdetést a célcsoport nyelvén írd – tudd, hogy kiknek célzod (fiatal lányoknak, édesanyáknak, idősebb hölgyeknek, stb.) Mindenképpen éreztesd, hogy ez nekik szól, senki másnak!
-
Hasonlítson az alap Facebook posztjaidhoz – próbálj önazonos kommunikációt tartani, hogy hiteles legyen. Messziről ordít, amikor a kettő között nem látszik a kapcsolat. Tehát írj olyan stílusban, mint ahogy egyébként is szoktál.
-
Ne legyen félrevezető! – A látogatónak azt kell kapnia a weboldaladon, amire a hirdetés alapján számít! Nem többet, és nem kevesebbet!
-
Hass az érzékekre (illat, érzés, látvány) – Fűzd bele a szövegbe a termékeidhez/szolgáltatásaidhoz fűződő, a különboző érzákszervekre ható szavakat (tapintás, hallás, szaglás, látvány).
-
Kinek ajánlom rész – Ha bizonytalan vagy, hogy el tudod-e érni a célközönségedet, vagy, hogy egyáltalán megértik-e, hogy mire jó a szolgáltatásod, akkor nagyon jó ötlet beletenni ezt: “Kinek ajánlom?” Elég három egyszerű pontban megfogalmaznod, amiből a vendég azonnal magára ismer.
-
Kép – Olyan képet érdemes használni, amivel a célcsoport azonnal azonosulni tud. Ha szeretnél 50 feletti hölgyeket elérni anti-aging kezelést hirdetve, akkor nem hirdethetsz fiatal lányok képeivel!
Célcsoport beállítások a leghatékonyabb kozmetikai Facebook hirdetések érdekében
Bár a Facebook hirdetéskezelő számtalan célzási beállítást kínál, most csak azokat nézzük át, amivel biztosan nem lőhetsz mellé!
Tipp: A hirdetésed nem attól lesz hatékony, ha minél több embert el tudsz vele érni! Érdemes minél pontosabban célozni, és minél inkább leszűrni a célcsoportodat, hogy a hirdetésed biztosan csak olyan embereknek jelenjen meg, akiket érdekelhet.
A Facebook oldalad jelenlegi követői
Van olyan opció, hogy csak az oldalad követőinek hirdetsz. Ez abban az esetben jó, ha kifejezetten nekik szeretnél valami újat mutatni, illetve ha speciális ajánlatod van a vendégeid számára.
A követők ismerősei
Ezzel a beállítással szuper eredményeket lehet elérni! 150 követő feletti Facebook oldalaknál is már remekül működik. Nagyon hatékony célzási lehetőség, hiszen a Facebook a saját idővonaladon neked is megjelenít sok olyan oldalt, amit már valamelyik ismerősöd kedvelt. Ez kifejezetten erős közösségi befolyás tud lenni, hiszen, ha az ismerősöm szeret valamit, biztosan nekem is tetszene!
Érdeklődési körök meghatározása
Mindig határozd meg az érdeklődési köröket, de ne csak egyet! Minél több hasonló témájú érdeklődési kört adj meg (szépségszalonok, szépségápolás, kozmetikai termékek, kozmetika, make-up, stb.) Ebben segít Neked a hirdetéskezelő is, hiszen javaslatokat tesz, a már beírtakhoz hasonló, érdeklődési körökre.
Férfiaknak vagy Nőknek hirdess?
Sokszor felmerül, hogy érdemes-e külön hirdetni férfiaknak és nőknek, vagy “megúszhatjuk” egy hirdetéssel is? Hiszen, ha hirdetünk egy kozmetikai kezelést, és a férfiakat sem hagyjuk ki a célzásból, akkor talán ajándékba vesz majd az adott úriember a párjának egy kezelést…
Tévedés! :)
A férfiakkal és a nőkkel egészen másképp kell kommunikálni! Egy férfinak akkor fog eszébe jutni, hogy ajándékba is adhat egy szolgáltatást, ha erre felhívod a figyelmét! Magától nem fogja felkapni a fejét egy női témára!
Mi a helyzet az életkorral?
Nézzünk egy példát:
Sminktetoválást szeretnél hirdetni. Ezt igénybe veheti, 18 év felett, tulajdonképpen bárki, ugye? Ez igaz. Ám egy hirdetés szövegében csak egy célcsoportot tudsz megszólítani!
A fiatal lány azért szeretne sminktetoválást, hogy reggelente ne kelljen a sminkeléssel vesződnie. Az idős hölgy pedig azért, mert ez fiatalítja az arcát.
Így érthető, ugye? :)
Tehát javaslom, hogy mindig szűrj életkorra is!
A leghatékonyabb célközönségek az e-mail listák
A hirdetéskezelőbe a vendégek e-mail címét be tudod importálni, majd a Facebook ezeket párosítja a Facebook profiljukkal, és létrehoz egy célközönséget belőlük.
Ezáltal tudsz nekik hirdetni, még akkor is, ha ők nem is lájkolták az oldaladat!
Csak így tudsz olyan hirdetést feladni, ami kizárólag a vendégeidnek szól!
Ezek az e-mail listákból készült hirdetések általában a legtöbb vásárlót és legtöbb vendéget hozzák, tehát használd új szolgáltatás bevezetésénél, illetve akkor is, ha szeretnéd a régi vendégeidet visszacsábítani.
Két példa a hatékony Facebook hirdetésekre
1. Kozmetika: esküvő előtti bőrápolási csomag (4 alkalmas kúra)
Területi célzás: az egész település, illetve annak 40 km-es körzete (egy menyasszony sokkal rugalmasabb, ha a szépségéről van szó :))
Kor: 25 - 55 (ez lesz a fizetőképes korosztály)
Érdeklődési kör: nem adunk meg
És a trükk: érdeklődési kör helyett most úgynevezett “demográfiai adatot” fogunk megadni, amit szintén megtalálsz a célzási lehetőségek között, méghozzá így: “eljegyzettek ismerősei”
Gondolom, már érted is, hogy egy jól megírt hirdetés szöveggel, milyen szuper eredményeket érhetsz el a menyasszonyok barátainál. Ők fogják ugyanis ajándékba megvenni a csomagot elküvő előtt álló barátnőjüknek!
2. Kozmetika: anti aging kezelés férfiaknak
Területi célzás: az egész település, illetve annak 20 km-es körzete, Budapest esetén elég maga a város.
Kor: 30 - 60 (ez alatt felesleges férfiaknak hasonló szolgáltatást hirdetni)
Érdeklődési kör: bőrápolás, anti-aging, luxus termékek
Szöveg minta (kipróbált):
Uraim! Én tudom, hogy nem csak minket nőket, hanem Titeket is zavarnak a szaporodó szarkalábak!
Szeretnéd még 40 felett is 30-nak érezni magad?
/A SZOLGÁLTATÁS LINKJE A WEBOLDALADON/
Pécsi szalonomban, kifejezetten férfiak számára készült anti-aging termékekkel dolgozom, amiket az egyik legmodernebb technológiával, a ***-al jutottatok a bőrbe!
A munka, az edzés, a család és a barátok között szánj egy órát a bőrödre is! Hidd el, minden hölgy észre fogja venni a változást ;)
Olvass bővebben a *** technológiáról az alábbi linken és jelentkezz be hozzám első alkalommal 5000 Ft kedvezménnyel!
/AZ ONLINE NAPTÁRAD LINKJE/
A kezelés eredményére garanciát vállalok, az egyetlen, amit veszíthetsz, azok a ráncaid! :)
Vendégcsalogató Facebook hirdetések kozmetikusoknak - hirdetési költségek
Ha van egy jól működő Facebook oldalad egy aktív közösséggel, akkor minimális költségekből, sőt akár csak organikus elérésekből (fizetett nélkül) is zseniális eredményeket tudsz elérni.
Viszont, ha teljesen kezdő vagy, nincs követőbázisod, akkor jóval több pénzt kell erre költened.
Javaslom, hogy határozz meg napi vagy heti összegeket. Nálam van egy már bevált fix összeg, ez heti 5000 Ft. Ez 700-800 Ft/nap. Ezzel már nagyon jó eredményeket lehet elérni induló Facebook oldalnál is. A határ viszont természetesen a csillagos ég. Napi 300 Ft alá nem tudsz, és nem is lenne érdemes menni, ez a minimum összeg, amivel jelenleg hirdetést tudsz indítani.
Automatizált vendégszerző kampányok
Ahhoz, hogy az új vendégek megszerzését szinte teljesen automatizálni tudd (tehát neked már csak fogadnod kelljen a vendéget a szalonban), a következő lépéseken érdemes végigmenned:
- Facebook és/vagy Instagram hirdetés
- Landing oldal (weboldalon egy olyan aloldal, ahol bővebben tájékozódhat az érdeklődő) – Itt kifejezetten arról írsz, amiről a hirdetés szól. Ha egy meglévő szolgáltatás akciójáról hirdetsz, akkor nagyon fontos, hogy frissítsd is a weboldalon is a szolgáltatás leírását. Tehát ugyanazt találja a vendég a hirdetésben, ami a weboldalon van.
- Online bejelentkezési lehetőség
- Ha van online időpontfoglaló programod, akkor ennek a link-jét használd a landing oldalaid alján, vagy akár rögtön a hirdetésben is! Bejelentkezés után azonnal sms-ben és e-mailen is értesül a vendéged és Te is a foglalásról!
- Borítókép a Facebookon – Cseréld le a borítóképet olyanra, amin látszik az aktuális promóciód.
- Hírlevélben is értesítsd a vendégeidet (ha van) – Ha nincs, legyen! :) A hírlevélbe ne felejtsd el betenni az Online Időpontfoglaló Programod linkjét, hogy azonnal be is tudjanak jelentkezni hozzád.
- Hozz létre Facebook eseményt is! Ha eseményként is feltöltöd a promóciódat, akkor ez azonnal megjelenik minden követődnek, és az ajánlott események közé is bekerül, amit látnak majd a környékbeliek. Szuper ingyenes reklám, ne hagyd ki!
Miben segít neked a BWnet online időpontfoglaló program egy sikeres Facebook hirdetés levezetésében?
-
ha nincs weboldalad, tudod a BWnet profilodat is landing oldalként használni, ahová a szolgáltatások leírását is feltöltheted
-
vendéged és Te is kaptok automatikus sms-t és emailt a beérkező foglalásokról
-
a naptáradban ki tudod jelölni az online foglalható időpontokat, tehát a vendéged biztosan nem foglal olyan napra, amikor nem tudod fogadni őt
-
az érkezést megelőzően vendéged emlékeztető sms-t kap a foglalásról
Használd ki a profi Facebook hirdetésekben és a BWnet online időpontfoglaló programjában rejlő lehetőségeket!
Neked ezután csak hátradőlve kelljen figyelned, ahogy telik a naptárad!
Kérj tőlünk ajánlatot! (kattints!)
Kövess minket Facebookon is!