Együtt az eredményes hazai szépségszalonokért - a sikeres munkáltatói márka kialakítása 2. rész

A szépségipar egy kisvállalkozókra épülő iparág, “mindenki” vállalkozó akar lenni, ezért egyre nehezebb szalon üzemeltetőként sikerekeket elérni, ha a csapat alkalmazotti pozícióban dolgozik. Cikkünkben adunk néhány tanácsot, a szimpatikus, meggyőző munkáltatói márka kialakításához.

A szépségipar egy kisvállalkozókra épülő iparág, “mindenki” vállalkozó akar lenni, ezért egyre nehezebb szalon üzemeltetőként sikerekeket elérni, ha a csapat alkalmazotti pozícióban dolgozik. Cikkünkben adunk néhány tanácsot, a szimpatikus, meggyőző munkáltatói márka kialakításához.

Munkáltatói márka kialakítása a szépségiparban

Olvasd tovább cikkünk 2. részét, melyben adunk néhány hasznos tanácsot, a szimpatikus, meggyőző munkáltatói márka kialakításához! ( A cikk 1. részéhez kattints!)

Dicséret

Talán úgy érzed, hogy ezt el sem kéne mondani. De nézz őszintén magadba. Hányszor fordul elő, hogy őszintén megdicséred valamelyik alkalmazottadat? Fontosak a pici elismerések (pl. egy szépen beszárított frizuárért), és nagyok is, amikor kiemeled a legjobbakat a többiek közül.

Kiszámíthatóság

Van egy tényező, ami észrevétlenül, de az idő előrehaladtával egyre nagyobb mértékben rontja a munkamorált. Ez pedig a főnök kiszámíthatatlansága, hirtelen reakciói.

Ha az alkalmazottak sosem tudhatják, hogy mikor kapod fel a vizet, mikor csinálsz egy apró problémából is elefántot, vagy a legnagyobbat miért veszed félvállról, akkor egy állandó bizonytalanságban élnek majd.

Vezetőként nem egyszerű folyamatosan higgadtan és megfontoltan viselkedni, de ha legalább ez a dolgozóid előtt sikerül, akkor azzal könnyedén elérheted, hogy nyugodtak és kiegyensúlyozottak legyenek.

Mindig gondolj rájuk úgy, mint a gyermekeidre (akkor is ha néha nehéz). Ha te feszült vagy, ők is azok lesznek, ha te elégedett vagy, akkor ők is átveszik ezt az attitűdöt.

És fontos, hogy valóban megtanuld elengedni a kisebb problémákat. Ha gond van, akkor azonnal kezdj inkább a megoldáson gondolkodni, így nagyobb az eselyéd, hogy az alkalmazottaid elmondják, ha hibáznak. Hiszen látják, hogy nem leszúrást fognak kapni, hanem megoldást kerestek rá.

bwnet_online_idpontofoglalo_program_munkaltatoi_marka_szepsegipar_szalonmarketing_alkalmazottak_motivacio

Mutass példát

Nincs kiábrándítóbb vezető, mint az, aki úgy támaszt elvárásokat, hogy közben ő sem felel meg ezeknek! 

Ne várd, hogy az alkalmazottaid pontosan érkeznek majd, ha te sosem teszed. Ne reméld, hogy tisztességesen és szorgalmasan dolgoznak majd a távollétedben, ha azt látják, hogy minden héten más wellness központban “pihensz”. Ezeket tartsd meg magadnak, és ne kérkedj velük.

Ha káosz van a szalonban, állj be segíteni! Mutasd meg a csapatnak, hogy számíthatnak rád. Alkalmazotti szempontból nincs annál tiszteletreméltóbb cselekedet, amikor a főnök a kezébe fogja a seprűt, mert látja, hogy mindenki nyakig van a munkában, és segít a rendrakásban.

Más szalonok alkalmazottai

Van olyan szalon, ahol szerinted szuper a munkamorál, és összetartó a csapat? Beszélgettél már az alkalmazottakkal arról, hogy miért szeretnek ott dolgozni? Ha van erre lehetőséged, akkor próbálj meg minél több emberrel kommunikálni, gyűjts észrevételeket és tapasztalatokat a saját szalonodon kívülről is.

Vedd tudomásul, hogy meddig számíthatsz egy alkalmazottra

Ne áltasd magad azzal, ahogy egy életen át meg tudsz tartani egy jó szakembert. A tapasztalat az, hogy a legjobb szakemberek egy idő után úgyis kiválnak a csapatból és a saját útjukon indulnak el. És ez így van rendjén.

Az egyetlen dolog, amit tehetsz, hogy kiismered eléggé a saját embereidet ahhoz, hogy a lehető legtovább meg tudd őket tartani. Ez idő alatt építesz a munkájukra, és igyekszel betaníttatni vele az újakat.

A vendégeinek egy részét el fogja vinni, ez is így van rendjén, ezt nem tudod megakadályozni. Viszont fel tudsz készülni a forgalom kiesésre időben, és ha sikerül egy olyan szalont működtetned, ahová a vendég az élményért jár és nem csak a szakemberek miatt, akkor még tovább csökkentheted a lemorzsolódást.

bwnet_online_idpontofoglalo_program_munkaltatoi_marka_szepsegipar_szalonmarketing_alkalmazottak_motivacio

Miben segít neked a BWnet online időpontfoglaló program szalontulajdonosként?

A BWnet online időpontfoglaló rendszerrel egy olyan pluszt tudsz adni az alkalmazottaidnak, mellyel megkönnyítheted az életüket, leegyszerűsítheted a munkájukat.

Megteremted a lehetőséget, hogy azzal foglalkozhassanak, ami igazán számít.

Így tulajdonképpen minimális ráfordítással, magas elégedettséget váthatsz ki a szalon alkalmazottainál.

Teljesen leveheted a vállukról az adminisztrációs terheket, ezzel sokkal kényelmesebbé téve számukra a mindennapi munkavégzést!

Hogyan?

Még egy érv a BWnet mellett

Mindemellett sokkal kiszámíthatóbbá teheted az alkalmazottak munkavégzését, hiszen a BWnet online időpontfoglaló rendszerrel a vendégek nagy része online jelentkezik be, az alkalmazottaknak nem fog folyton csörögni a telefonja, nem fogják őket üzenetekkel bombázni, és ennek eredményeképpen a nyugodt körülmények sokkal hatékonyabb munkavégzést eredményeznek részükről.

BWNET online időpontfoglaló program
Ingyenes próbaverzió


Most semmit nem veszíthetsz!

10 napig ingyen kipróbálhatod! (Kattints!)

Nincs kötelezettség, ha a 10 nap elteltével úgy döntenél, mégsem szeretnéd használni a BWNET online időpontfoglaló programját, vagy még gondolkoznál rajta, akkor örülünk, hogy kipróbáltad, és nincs semmi kötelezettséged, további tennivalód.

Próbáld ki és válaszd szalon csomagunkat, mert szalonoknak kedvezményes ajánlattal készültünk!

Érdekelnek még hasonló témák?

Ha szeretnél fejlődni, gyere el Modern szalonmenedzsment képzésünkre!

A digitális fejlődéshez, a vendégek megtartásához és új vendégek megszólításához rengeteg fontos téma és gyakorlat kapcsolódik.
Ezekhez ad útmutatót képzésünk!

Oktatásunkon nem csak az online időpontfoglaló program kerül bemutatásra, hanem minden alkalommal hozunk Nektek néhány olyan szalonvezetési és szervezési ötletet is, amivel sokkal hatékonyabban és sikeresebben tudsz majd dolgozni!

Vegyél részt a BWNet.hu modern szalonmenedzsment képzésén és érd el céljaidat gyorsabban, hatékonyabban és hosszú távon is eredményesen!

Tudj meg többet képzésünkről! KATTINTS

Kövess minket Facebookon is!

 

BWNet Magyarország