A sikeres vállalkozásindítás alapja az alapos tervezés
Ha új szalont nyitsz kozmetikusként, vagy egy kisebb-nagyobb kihagyás után visszatérsz, készülj fel legalább 1-2 hónappal előre!
Ne úgy indíts vállalkozást, hogy rengeteg pénzt költesz a berendezésre, kibéreled a helységet/szalont, kicsinosítod, energiát teszel bele, majd leülsz és várod a vendégeket! Aztán amikor üresen áll a szép új szalonod, akkor jut eszedbe, hogy némi marketing tevékenységet is illene folytatni…
Ám ilyenkor már nagyon el vagy késve. Erre nem érsz rá azután, hogy kész van a szalon! 1-2 hónappal előre kezdj el készülni, megmutatjuk, hogyan!
Profi online kommunikáció kialakítása
Új szalon nyitása, vállalkozás indítása előtt, először az online kommunikációdat tedd rendbe, majd jöhetnek a további elemek. A következőkre kell felkészülnöd:
-
legyen egy honlapod, ami lehet ingyenes is, lehet nagyon egyszerű. De nagyon fontos, hogy nyitás előtt egy hónappal már elkészülj vele, ezt egy BWNET profil is helyettesítheti!
-
szükséged lesz továbbá egy Facebook és/vagy Instagram oldalra, amin kezdj el posztolni legalább a nyitást megelezően egy hónappal korábban
-
építs be a honlapodba online időpontfoglaló programot, hogy már az első napoktól kezdve rendben tarthasd az adminisztrációdat és ne telefonálgatással menjen az értékes időd! Ráadásul a naptár 0-24 órában elérhető, így azok a vendégek, akiknek felkelted a figyelmét azonnal be is jelentkezhetnek hozzád. Mielőtt megnyit a szalonod, a naptárad már tele lehet.
Érdekesség: tudtad, hogy egy új vendég maximum 3 telefonkicsörgést vár meg? Ha ekkor elmulasztod a kommunikációt nagy eséllyel a vendéget is elszalasztod!
-
készíttesd el a névjegykártyádat is előre, így akár osztogatni is tudod nyitás előtt
Fontos, hogy kellő időt szánj arra, hogy átgondold a szolgáltatásaidat és az áraidat. Ha kell, beszélj ismerősökkel, szakemberekkel vagy kollégákkal, bárkivel. Menj körbe a környéken, az összes kozmetikushoz jelentkezz be. Ne sajnáld a pénzt arra, hogy másnál vegyél igénybe szolgáltatást, az a pénz, amit ebbe befektetsz, ezerszer meg fog térülni. A konkurenciától nagyon sokat tudsz tanulni, de arra kérünk, hogy ne másolj soha! Figyeld meg, nekik miért megy jól/rosszul az üzletük, és próbálj ebből ihletet meríteni, de közvetlenül ne használd fel más ötletét! Vezess listát: legjobb dolgok és amit Te biztosan másként csinálnál!
Ha megvannak az online felületek, a szolgáltatások és árak, akkor válaszd ki a “belépő” szolgáltatásodat.
Ez lesz az, amivel behúzod az első vendégeket. Olyat válassz, amit te is nagyon szeretsz csinálni, és ami úgy érzed, hogy kiemelkedik az összes többi szolgáltatásod közül. Ha sminktetoválásban érzed magad a legjobbnak, akkor erre építs, ha speciális problémamegoldó kezeléseid vannak, akkor erre. Ne akarj minden szolgáltatást egyszerre “eladni”. A gombaként szaporodó kozmetikák és szépségszalonok között muszáj, hogy kitűnj valahogy! Ehhez először meg kell találnod, azt amiben a legjobb vagy.
A vállalkozásindítás elengedhetetlen kelléke: fotók és referenciák
A nyitás előtti hónapot szánd arra, hogy minél több online tartalmat tudj elkészíteni. Fotók, szalon, kozmetika, kezelés, előtte-utána képek, videók, bármi, ami eszedbe jut. Minden egyes nap készíts valamit, akár az ismerőseidet is meghívhatod egy ajándék szolgáltatásra, hogy legyen referencia anyagod. Ez az első hónap befektetéssel jár a részedről, hiszen fogy a termék, dolgozol, és egyáltalán nem, vagy csak keveset fizetnek érte. Viszont, ha egy hónap alatt felkészülsz a referencia fotókkal, akkor utána abból minimum 3 hónapig tudsz gazdálkodni.
Az első hónap “tartalomgyártásához” az is hozzátartozik, hogy írásos véleményt kérsz azoktól, akik ingyen, vagy féláron feküdtek a kezed alá. Ha ezt elfelejted, egy nagyon fontos bizalomépítési eszköztől esel el.
Ha már van egy-két vendéged, akikkel jól is érzed magad, akkor csinálj egy kis játékot nekik személyreszólóan! Ha a következő 1-2 hónapon belül 5 db új vendég érkezik a szalonba úgy, hogy a te nevedre hivatkozik, akkor adsz a vendégednek egy olyan terméket, vagy szolgáltatást, amire tudod, hogy nagyon vágyik! Ha bedobod ezt az üzleti ajánlatot, az neked is jó, neki is jó :) Bármennyibe is kerül neked a vendég által áhított termék vagy szolgáltatás, amennyit ezen az üzleten “veszítesz”, az ezerszeresen fog megtérülni hosszú távon.
Kerülj fel a térképre!
Regisztrálj a Google cégem szolgáltatásra (egyszerűen csak írd be a keresőbe, hogy Google Cégem, és 2 perc alatt könnyedén végigmehetsz a regisztrációs folyamaton)!
Ebben a Google Cégem fiókban fogod tudni beállítani a következőket is:
- Pontos cím - hol található a kozmetika?
- Mivel foglalkozik? - Leírást adhatsz meg, bemutatkozást
- Képeket tölthetsz fel
- Posztolni is tudsz rá ugyanúgy, mint mondjuk Facebookra
- Értékeléseket tudsz gyűjteni
Mostantól, ha valaki beírja a Google keresőjébe, hogy „kozmetika”, akkor a kereső azonnal térképes találatokat dob ki, ahova Te is ingyenesen bekerülsz, ha kitöltesz minden adatot a cégeddel kapcsolatban!
Vállalkozás indításnál miben segíthet neked a BWNET online időpontfoglaló program?
1. Segítségével már a nyitás előtt megtelhet a naptárad. A Facebook hirdetésekben elérhetővé teheted a saját BWNET-es időpontfoglaló linked, így már az első naptól profitot termelhetsz.
2. Vendégeid azonnali visszajelzéseket kapnak foglalásukról, sms és e-mail üzenet formájában, ráadásul automatikusan. A vendégek az időpontjaikat google naptárukba is szinkronizálhatják, ez így már hármas védelem az elfelejtett időpontok ellen!
3. A program megmutatja a legrövidebb útvonalat is az üzletedhez, így a vendégeid biztosan nem tévednek el!
4. Az online bejelentkezési lehetőség már minden modern szalon alapja. A vendégek elvárják, hogy a nap 24 órájában, bármikor foglalhassanak, egy vállalkozás indításánál pedig egyetlen percet sem veszíthetsz el! Ha nem tudod felvenni a telefont, lehet, hogy azonnal elesel egy potenciális vendégtől!
5. A BWNET-en elérhető statisztikák segítenek az online kampányok szervezésében, fókuszálásában is.
A BWNET segít kiemelkedni a versenytársak közül!
A BWNET online időpontfoglaló program további előnyei:
-
A Bwnet online időpontfoglaló program a GDPR rendeletnek megfelelően tárolja vendégeid adatait, így emiatt sem kell aggódnod!
-
A Bwnet felületén keresztül könnyedén gyűjthetsz értékeléseket, amiket később fel tudsz használni a weboldaladon vagy a közösségi médiában is.
-
A Bwnet oldalát havonta több mint 60.000 ember látogatja, így leendő vendégeid könnyedén rádtalálhatnak itt is.
Szeretnéd, ha….
- vállalkozásod stresszmentesen, mégis dinamikusan épülne?
- üzleded már az elejétől az elit szolgáltatók köréhez tartozna?
- vendégeid bármikor tervezhetnének veled és emlékeznének az időpontjukra?
- véget érne az állandó telefoncsörgés, a soha véget nem érő chat háború és az elfelejtett időpontok korszaka?
Legyél Te is Bwnet partner, és szabadulj meg a stressztől és minden időrabló tevékenységtől egy csapásra az online időpontfoglaló és ügyviteli rendszerünkkel! Magyar fejlesztésű profi rendszer, kedves ügyfélszolgálattal, ami megfelel a legmagasabb elvárásoknak, akár havi bruttó 1600 Ft-tól. Kérd ajánlatunkat Te is!
BWNET PARTNER SZERERNÉK LENNI, AJÁNLATOT KÉREK!