Az elfelejtett időpontokkal szemben, a leghatékonyabb fegyvered a szalonetikett!
A szalonetikettet a legtöbben arra próbálják használni, hogy a "rossz vendégeket" megregulázzák. Persze, nagyon sok bosszantó dolog történhet egy szalonban. Nem jön el, nem mondja le, alkoholos állapotban érkezik…. Ezek ellen szeretnél tenni valamit, hiszen így nem tudsz dolgozni.
A szalonetikett önmagában nem elegendő arra, hogy bizonyos vendégeket megnevelj, és "jó vendéget" csinálj belőlük. Hiszen, aki nem kapcsolódik hozzád emberként annyira, nem tisztel téged kellőképpen, nincs benne elegendő bizalom, vagy egyszerűen csak ilyen személyiség, azt nem fogod egy szalonetikettel megváltoztatni.
Sokkal többet fogsz keresni, ha elengedsz 10 vendéget, és helyette fókuszálsz azokra, akik számítanak.
Az általunk látott szalonetikettek 99%-a arról szól, hogy mit ne csinálj. Ez nem jó. Ez nem pozitív kommunikáció, és nem érsz el célt vele. De lehet ezt úgy is csinálni, hogy az mindenkinek jó legyen! Megmutatjuk, hogyan!

Mire jó a szalonetikett?
-
Bizalomépítésre. Az értékesítés első lépése a bizalomépítés. Ha a terméket, szolgáltatást vagy csak magadat akarod eladni, bizalmat kell építened
-
Korrekt kommunikációra
-
Vendégek megtartására
-
Új vendégek segítésére
Milyen felületeket javasolunk egy szalonetikett elhelyezésére?
-
weboldaladon – kötelező!
-
Facebook-on a jegyzetek közé tedd fel
-
Szalonban egy jól látható helyre helyezd ki
Mit tartalmazzon a szalonetikett?
Az szalonetikett első felének arról kell szólnia, hogy a vendég mire számíthat nálad. Egyik legfontosabb tényezője, hogy biztonságot kell adnia. Egy új helyen, új környezetben a vendég is bizonytalannak érzi magát. A szalonetikett elején ezekről írj röviden:
-
Hogyan találod meg a szalont, hol tudsz parkolni, stb.
-
Merre találod a fogast, ruhatárat?
-
Kérhetsz-e kávét?
-
Hol kell majd várakoznod?
-
Hol a fodrászat/kozmetika?
-
Ki fog veled foglalkozni a kezelésen?
-
Ha várni kell, mivel tudod eltölteni az idődet?
-
Akár képet is betehetsz a kollégákról, hogy a szalonba érkezésnél, azonnal felismerje őket a vendég
A lényeg az, hogy ha ezt egy új vendég elolvassa, akkor úgy lépjen be a szalonba, mintha már ismerné a helyet. Úgy lépjen be a szalonba, hogy tudja, hogy jobbra vagy balra nézzen, milyen arcot keressen. Így sokkal jobban fogja érezni magát, ezáltal jobban fog bízni is benned. Ráadásul a szalonetiketted így nem úgy fog kinézni, mint egy szigorú szabályzat, ami a rossz vendégek megregulázásáról szól. Mert nem erről kell szólnia.
Mit tartalmazhat még a szalonetikett?
A következő részben megfogalmazhatod, hogy te „Mit kérsz a vendégtől?”
Érdemes ezt a következőképpen megfogalmazni:
„Annak érdekében, hogy a szolgáltatásom is tökéletes és megfelelő legyen neked, és hogy te is jól érezd magad nálam, a következő szabályokat kérlek, hogy tartsd be, ha hozzám érkezel”.
Fontos, hogy a lehető legkedvesebben és legkevésbé parancsoló stílusban fogalmazd meg. Legyen nagyon emberi. Ennek a résznek kell tartalmaznia mindent, ami neked fontos, ami megkönnyíti a munkádat.
Mondok néhány példát:
-
Alkoholos állapotban ne jelenj meg
-
Elérhetőségeim - hogyan tudsz elérni engem
-
Lemondás feltételei és kérései – Nagyon sokszor csak figyelmeztetni, emlékeztetni is elég a vendégeket
-
Késés – Hogyan jelezheti a vendég?
-
Mennyivel előbb érkezzen
-
Kisgyerekkel, kutyával (ha lehet, ha nem) – "A te, és a többi vendég nyugalma érdekében kérlek, hogy…."
Legyél következetes: ha egyszer megengedsz valamit valakinek, az utána lehet, hogy újra megteszi.
Ha elkezdesz mindent a fentiek alapján csinálni, akkor már a nem is lesz szükség a kifogáskezelésre sem. A vendégeiddel is megváltozik a kapcsolatod! A vendégeid már automatikusan tudni fogják, hogy nálad mi a szokás, neked mi a fontos. De ezt előre kommunikálni kell :) Ha nincs valami leírva, sokan elfejetik, mit kértél tőlük szóban!

A szalonetikett harmadik része
Lezárásként írd bele, hogy hol és milyen formában tudja megosztani veled a véleményét, esetleges panaszát.
Legyen benne a szalonetikettben, hogy abszolút nyitott vagy a kritikákra, bármivel kapcsolatban is van észrevétele a vendégnek. Ám fontos, hogy ez mindig írásban történjen! Hiszen akkor tudsz vele érdemben is foglalkozni, ha pontosan le is van írva a panasz.
Egy kekeckedő vendég esetén az, hogy te írásban kéred rögzíteni a pontos időpontot, dátumot, történést, már nagyon sokszor el is veszi a kedvüket a vacakolástól. Viszont ha valós problémája van, akkor írni fog neked. Ezeket mindig alaposan vizsgáld meg! Ha hibázol, akkor pedig igyekezz kompenzálni a vendéget!
Ha elkészültél a szalonetikett megírásával, küld körbe nyugodtan egy levélben a vendégeidnek! Így mindenki azonnal értesül róla :)
Egyszerűbben mint valaha. Spórolj időt és keress több pénzt!
Rengeteg tippet és teendőt adtunk neked, amikkel elkerülheted az elfelejtett és az utolsó pillanatban lemondott időpontokat, és most az is megmutatjuk, hogyan egyszerűsítheted mindezt!
A BWnet online időpontfoglaló programmal még könnyebbé teheted az életedet!
Megmutatjuk hogyan...
-
Ha van olnline időponfoglaló programod, a vendégeid nagy része ezen keresztül fog bejelentkezni, hiszen ez nekik is sokkal kényelmesebb, így máris megoldódott az a probléma, hogy amikor nem tudod felvenni a telefont, sms-eket írsz, és egyesével hívod vissza a vendégeket.
-
A rendszer automatikus visszajelzést küld helyetted, amikor a vendég bejelentkezik, így ezt az sms-t is megspóroltad.
-
A rendszer automatikus emlékeztetőt küld a vendégnek pár nappal az időpont előtt, ezzel kikerülhetőek az esetleges elfelejtett időpontok okán történő lemondások.
-
A vendég a bejelentkezésnél már megadja adatait, és elfogadja az adatkezelési szabályzatot, így neked már erre sem lesz gondod.
Ha haladó szintre szeretnéd emelni vállalkozásod, akkor a BWnet-et imádni fogod!
-
A BWnet online időpontfoglaló program helyetted dolgozik
-
Kevesebb munkával, többet kereshetsz, mert azt a napi 6-8 x 10 percet, amit most a bejelentkezésekkel és sms-ekkel töltesz, fordíthatod plusz 1-2 vendégre
-
Kényelmesebbé teheted vendgeid számára is a bejeentkezést
-
Ráadásként pedig nem csak az online időpontfoglaló funkcióval, de már önmagában az automata értesítőkkel is jól jársz!
Kényelmes Neked, kényelmes a Vendégnek!
Egyszerűsítsd le életed, teszteld le most 10 napos próbaverziónkkal,
és csatlakozz a legmodernebb szépségipari szolgáltatók közé egy saját online időpontfoglaló programmal!
Kövess minket Facebookon is!