Szauna 1X1

Ahogy hidegebbre fordul az idő, úgy szaporodnak meg a különböző fürdők és szaunák vendégei. Nem is csoda, hiszen a melegben töltött percek nem csak egészségi állapotunkra, de lelkünkre is jó hatással vannak. Jól tudták ezt elődeink is, hiszen már 2000 évvel ez előttről is találni szaunázással kapcsolatos feljegyzéseket, emlékeket. Nem meglepő módon az északi népek leletei között találtak rá ezekre. 

<p>Ahogy hidegebbre fordul az idő, úgy szaporodnak meg a különböző fürdők és szaunák vendégei. Nem is csoda, hiszen a melegben töltött percek nem csak egészségi állapotunkra, de lelkünkre is jó hatással vannak. Jól tudták ezt elődeink is, hiszen már 2000 évvel ez előttről is találni szaunázással kapcsolatos feljegyzéseket, emlékeket. Nem meglepő módon az északi népek leletei között találtak rá ezekre. </p>

Az, hogy az emberiség ilyen régóta kedveli a szaunázást, nem véletlen. Jótékony hatását egész szervezetünk megérzi, hiszen:

 

 

Ennyi jótékony hatás mellett érdemes mindenkinek az életébe rendszeresen beiktatni a szaunázást, ám nem árt néhány fontos szabályt betartani.

 

Sem tele hassal, sem korgó gyomorral nem jó bemenni a szaunába. Ha nem ettünk semmit, a nagy melegben könnyen leeshet a vércukorszintünk, ami rosszulléthez vezethet. Ám ha tele a gyomrunk, az sem jó, hiszen ezzel megzavarjuk a test emésztési folyamatait, ami egyébként is megterheli a testünket erre pedig a szauna csak még egy lapáttal rátenne.

 

Szaunázás előtt és közben ne igyunk. Ha ezt nem tartjuk be, akkor a szervezetünk a hűtéshez szükséges folyadékot a bélrendszerből fogja elvonni, így akadályozva meg a méregtelenítést. Szauna után azonban bőségesen fogyasszunk ásványvizet vagy gyógyteát! Mielőtt bemegyünk, mindig zuhanyozzunk le és töröljük magunkat szárazra! A nedves testen később indul be a verejtékezés. Mindig terítsünk magunk alá száraz szaunalepedőt!

 

A kabinban töltött ideális idő 10-15 perc. De ha nem érezzük jól magunkat, nyugodtan jöjjünk ki hamarabb, nem szégyen! Az viszont tény, hogy átlagosan 10 perc szükséges testünknek ahhoz, hogy beinduljon a verejtékezés.

 

Szauna után, ha megoldható, először sétáljunk pár percet a friss, hűvös levegőn. Ez után vegyünk hideg zuhanyt: a tust a szívtől legtávolabbi testrészen, a jobb lábon kezdjük, majd haladjunk lassan felfelé (a mellkast érje utoljára víz). Utána használjuk a merülőmedencét.

Törölközzünk meg és pihenjünk fél órát a következő körig!

Egy nap legfeljebb három alkalommal szaunázzunk.

BWNet Magyarország