Pszichológia problémáik vannak a fitnessz képeket posztolóknak

A Business Insider Deutschland oldaláról értesültünk: a tanulmány azt mondja, hogy pszichológia problémáik vannak azoknak, akik Facebookon posztolják fitnessz rutinjukat.

 

Legyünk őszinték

Mindannyiunknak van egy, vagy akár több olyan barátja, akik edzőtermi látogatásukat gyakorta közzéteszik a közösségi médiában. Az is lehet, hogy te is közéjük tartozol?

 

"15 km futás munka előtt! Yeah! "- olvashatjuk a bejegyzéseket, melyek motiválóan hathatnak ránk, vagy épp hihetetlenül idegesítőek is lehetnek, attől függően mennyire utáljuk a fájdalmasan agyonhasznált behajlított bicepsz ikont. 

 

A londoni Brunel University kutatói egy tanulmányt készítettek arról, hogy miért osztja meg oly sok ember edzési szokásait a közösségi médiában. Finom szólva, az eredmények nem túl hízelgőek.

 

 

 

A megbecsülés és figyelem függőségében

Azok az emberek, akik minden alkalommal szívesen dokumetálják edzésüket (vagy minden sétájukat, futásukat közzéteszik), általában véve önimádók. A kutatók szerint az ő elsődleges céljuk, hogy eldicsekedjék mennyi időt fektetnek alakjuk formálásába. Úgy tűnik, hogy a Facebook közösség pedig jobban szereti az ilyesfajta állapotfrissítéseket, mint más típusú bejegyzéseket...

 

"Az önimádók gyakran update-elik eredményeiket, mert szükségük van motivációjukhoz a Facebook közösségük figyelmére- jutott a következtetésre a tanulmány. Mégis, a nagy kedvelési szám nem feltétlenül azt jelenti, hogy mindenki szereti ezeket a kérkedő bejegyzéseket. 

 

 

Valódi a közösségi barátok szeretete?

Dr. Tara Marshal szerint, bár az eredmények azt sugallják, hogy az önimádók kérkedése megtérül, mert rengeteg kedvelést és kommentet kapnak egy bejegyzés frissítésnél, lehetséges, hogy a Facebook barátok udvarias támogatást nyújtanak, miközben utálják az ilyen egoista megnyilvánulásokat." 

 

Tehát, ha nem egy kreatív edzést folytatsz, talán érdemes visszatartanod a napi szintű Facebook bejegyzéseket az edzőteremből. Barátaid hálásak lesznek érte- írja a Business Insider Deutschland.

 

 

 

A külföldi portálok nem írnak arról, hogy a tanulmány kitér-e külön a fitness modellekre, vagy coach-okra, akiknek lássuk be, hogy hivatásuk az edzés. Ők napi posztjaik által motiválják a rajongókat. Saját véleményünk szerint: pszichológia problémáról esetükben semmiképp sem beszéhetünk. Sőt, ismerőseink, akiket kívülről önimádónak titulálnánk, gyakran kisebbségi koplexusokkal küzdenek. Mindenesetre magánszemélyként érdemes azon elgondolkodni, hogy Facebook barátaink mennyire értékelik, ha napi szinten edzésről jelentkezünk be.

 

Neked mi a véleményed a témáról? Oszd meg velünk ITT.

 

 

Kövesd a Beauty World Net közösségi oldalait: Facebookon és Instagramon

 

Forrás hivatkozés és a Business Insider Deutschland eredeti cikkje ITT érhető el.

 

BWNet Magyarország